piątek, 2 grudnia 2016

Zamek Likava

Ostatnie miejsce jakie podczas tych wakacji odwiedziliśmy to malowniczo położona słowacka wieś Likavka.Celem naszych "odwiedzin" był zamek,wzniesiony u podnóży Przedniego Chocza na granicy Kotliny Liptowskiej i Gór Choczańskich.
Położony na wysokości 630 m n.p.m. był najważniejszą twierdzą dolnego Liptowa.Zamek powstał najpewniej w pierwszej połowie XIV wieku.Dojechaliśmy tam trochę zmęczeni gdyż upał tego dnia był niemiłosierny a my już mieliśmy sporo kilometrów za sobą gdyż wracaliśmy z jaskiń demianowskich.Zmęczenie najbardziej dało się we znaki najmłodszemu i po zaparkowaniu okazało się że śpi,tak więc został z mamą w samochodzie.My ruszyliśmy na oglądanie zamku.Przedostaliśmy się pod nowo budowaną drogą i później już tylko w górę.Okazało się że zamek jest w trakcie prac remontowych ale część jego jest udostępniona do zwiedzania.Ta część niestety nie była duża i po jakichś dwudziestu minutach byliśmy już w drodze powrotnej do auta.Piękne widoki i malownicze położenie ruin rekompensuje krótką wizytę na terenie zamku.

1. Ładnie położone ruiny, fajnie, że w środku były te ekspozycje, często w takich miejscach widać tylko stare mury.
    Pozdrawiam.

2. Fajny zamek, zupełnie mi nie znany. I to przy pięknej pogodzie, więc prezentuje się zacnie :) Pozdrawiam Was serdecznie.