środa, 19 maja 2021

Pierwsza wędrówka po Puszczy Kampinoskiej

 

Wędrówki po puszczy kampinoskiej
Puszcza Kampinoska to kompleks leśny w większości należący do Kampinoskiego Parku Narodowego. Jest położony na północny zachód od Warszawy. Teren puszczy określany jest na 670 km2 z czego 270 km2 pokrywają lasy. Puszcza Kampinoska ograniczona jest Wisłą od północy i wschodu, Bzurą od zachodu i skarpą tarasu Równiny Łowicko-Błońskiej od południa.

Tym razem była to samotna wycieczka a dokładniej wędrówka. Zawsze lubiłem chodzić ale na ogół swe wędrówki uskuteczniałem w górach. Ostatnio w ręce wpadły mi dwie książki związane z trekkingiem które natchnęły mnie do przeniesienia wędrówek na niziny. Zakupiłem sobie mapę zainstalowałem aplikację PTTK Mazowsze i okazuje się że w okolicach Warszawy jest cała sieć szlaków turystycznych. Na pierwszą wędrówkę wybrałem Puszczę Kampinoską ze względu na to że te piękne miejsce zawsze było mi nie po drodze. Wyruszyłem z Dziekanowa Leśnego czerwonym szlakiem który również jest częścią Głównego Szlaku Kampinoskiego o którym zresztą pomyślałem że w niedługiej perspektywie fajnie by było go przejść. Wracając do wędrówki, to dotarłem do Palmir gdzie znajduje się cmentarz - mauzoleum z grobami przeszło 2 tysięcy Polaków wymordowanych przez Niemców w czasie II wojny światowej. W ogóle na mojej dzisiejszej trasie sporo było pamiątek po wydarzeniach z tamtego okresu. Z Palmir postanowiłem wrócić trochę inną trasą a mianowicie najpierw niebieskim  a potem zielonym szlakiem z powrotem do Dziekanowa. Dzisiejsza trasa to trochę ponad 20 kilometrów w całkiem niezłym czasie ( 12 km/h). Już po powrocie do domu zacząłem planować następne wędrówki. Zapewniam że z czasem pojawią się z nich relacje.
Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej

Wędrówki po puszczy kampinoskiej



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz