piątek, 14 października 2016

Spišský Hrad


Na naszej liście zamków do odwiedzenia Zamek Spiski znajduje się dość wysoko.Być może są to największe ruiny średniowiecznej warowni w Europie,zostały wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Tego lata postanowiliśmy odhaczyć go z listy.Zamek znajduje się na terenie wsi Žehra jednej z najstarszych na Spiszu w odległości około 100 kilometrów od granicy z Polską.Bardzo dobre połączenia drogowe sprawiają że stosunkowo szybko i bez żadnych problemów docieramy na parking pod zamkiem.Ruiny usytuowane są na wysokim wzgórzu dominującym nad okolicą na wysokości 634 m n.p.m.Słoneczny dzień sprawia,że jest dużo chętnych do odwiedzenia zamku,lecz nie powoduje to jakichś problemów w zwiedzaniu i podziwianiu budowli powstałej na przełomie XI i XII wieku.Zamek robi na nas wszystkich olbrzymie wrażenie a już widoki z wieży na okolicę zapierają dech w piersiach.Zwiedzanie zajęło nam ponad dwie godziny,miejsce jest przygotowane na przyjęcie masy turystów,jest gdzie usiąść,jest gdzie zjeść a i można na trawce poleżeć.Jesteśmy zgodni że nie przez przypadek ten zamek był tak wysoko na naszej liście,mam nadzieje że jeszcze będziemy mieli okazje tu wrócić.








































2 komentarze:

  1. Tak, ruiny zamku prezentują się niezwykle malowniczo. Tak jak i cała okolica pełna wspaniałych zabytków. Mam nadzieję, że nie tylko ten zamek obejrzeliście. Mój pobyt na Spiszu trwał kilka dni i chętnie tam znów zawitam, bo zostało jeszcze kilka miejsc, które chciałbym zobaczyć.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamek ten pamiętam z moich czasów studenckich, kiedy to jechałam z dwoma towarzyszami, słowackim pekaesem i to z przesiadką :) Pamiętam, że najpierw zobaczyłam ruiny na zdjęciu u mojego brata, a były to czasy kiedy kupowało się kliszę ;) No i zapragnęłam tam być. Udało się, zostało kilka zdjęć, a robiło się je z niepewnością, czy wyjdą :) To było jakieś 20 lat temu... Ech...:)

    OdpowiedzUsuń