niedziela, 15 maja 2022

Szlak Orlich Gniazd: Częstochowa - Olsztyn

 


Szlak Orlich Gniazd- szlak znakowany kolorem czerwonym, przechodzący przez województwa: małopolskie i śląskie. Szlak łączy ze sobą Kraków i Częstochowę.

Całość szlaku ma 164 kilometrów długości i przechodzi przez większość jurajskich warowni. Parę lat temu odwiedziliśmy wszystkie te zamki a teraz postanowiliśmy przebyć ten szlak pieszo w trochę zmniejszonym składzie, tylko Wojtek i ja:). Planując drogę musiałem podzielić cały szlak na takie etapy aby Wojtek dał radę je przejść. Pierwszy zaplanowany etap to odcinek z Częstochowy do Olsztyna. Początek przygody zaczyna się w Częstochowie przy Starym Rynku. Po wyjściu z miasta szlak prowadzi początkowo przez lasy a następnie doprowadza nas do Rezerwatu Przyrody Zielona Góra. Napotykamy tu ciekawe formy skalne w kształcie iglicy czy kowadła a także jaskinię o takiej samej nazwie. Następnie szlak prowadzi przez wieś Kusięta aby na wysokości stacji pkp odbić w kierunku Gór Towarnych. Tam też trafiamy do jaskini ( Towarnej). Po zejściu z gór podążamy ulicą Mstowską do centrum Olsztyna. Mieliśmy zwiedzić zamek ale zabrakło nam czasu i obiecałem Wojtkowi ( bo ja już w nim byłem) że jak będziemy zaczynali następny etap to zaczniemy go od zwiedzenia zamku.  








































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz