niedziela, 18 maja 2014

Wycieczka dookoła Tatr-Słowacja

Po naszych górskich eskapadach,które odbyliśmy tylko we dwóch ( Marta nie była gdyż to był piąty miesiąc ciąży) postanowiliśmy  wybrać się gdzieś we trójkę.
Wymyśliliśmy wycieczkę na Słowację.Wybraliśmy się do zakopiańskiego biura podróży i zakupiliśmy wycieczkę Dookoła Tatr-Słowacja.Następnego dnia z samego rana,autokarem z parkingu na ulicy 3 maja ruszyliśmy do Słowacji.Pierwszym punktem wycieczki był Zamek Orawski, który położony jest w miejscowości Orawský Podzámok.Wzniesiony został na 112 metrowej wapiennej skale,znajdującej się nad rzeką Orawa.Zamek został wybudowany po najazdach tatarskich około 1241 roku.Swój obecny wygląd zyskał w 1611 roku.Był pierwotnie wybudowany w stylu romańskim i gotyckim a potem został przebudowany na renesansowy i neogotycki.Kompleks zamkowy składa się z dolnego,średniego i górnego zamku,pałaców,bram i wież.W średnim zamku znajduje się studnia głęboka na 90 metrów,wydrążana w litej skale.W pomieszczeniach zamku mieści się Orawskie Muzeum.W środku znajdują się ekspozycje: archeologiczna,przyrodnicza i etnograficzna.Zwiedzanie zamku zajęło nam około dwóch godzin.