czwartek, 11 czerwca 2015

Šternberk



Mieszkając blisko granicy czeskiej postanowiliśmy wyskoczyć do naszych sąsiadów na zamkowe zwiedzanie.
Nasze plany dotyczyły dwóch zamków.Pierwszy z nich to położony około 90 kilometrów od granicy Hrad Šternberk.Znajduje się na czeskich Morawach w kraju ołomunieckim.Samochód parkujemy na przeciwko kościoła Zwiastowania NMP wybudowanego w XVIII wieku.Tuż obok wznosi się Kolumna Matki Boskiej z 1719 roku wybudowana jako wotum dziękczynne za uchronienie miasta przed zarazą.Ruszamy do zamku który znajduje się zaraz za kościołem.Powstał on w pierwszej połowie XIII wieku wybudowany przez ród Šternberków.Dzięki naszej nieznajomości czeskiego wybraliśmy krótszą trasę zwiedzania i mimo pięknych wnętrz został duży niedosyt że nie poszliśmy dłuższą trasą.Po godzinnym zwiedzaniu udaliśmy się do samochodu aby zdążyć do drugiego hradu.




































2 komentarze:

  1. Mam miłe wspomnienia z tego miejsca. Jak widzę, można było robić zdjęcia w zamku. Ja takiej możliwości nie miałem.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam takie wycieczki, jeszcze za czasów jak byłam małym dzieckiem. A wszystko za sprawą zdjęć - cudowna pamiątka na lata. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń